I USA har en kampagne for en øl skrevet sig ind i rækken af virksomheder, der forsøger at være mere ‘woke’. Kritikere har opfordret til boykot og skudt øllene i stykker. Målet er at ramme virksomheden økonomisk – men virker det? Og hvad står egentlig tilbage, når Budweiser kaster sig ud i en meget polariseret debat, men hurtigt trækker følehornene til sig?
Det lyder som noget, vi har hørt før: Hundredvis af mennesker drukner igen i Middelhavet på deres vej mod Europa, og havstrækningen gør sig stadig fortjent til kaldenavnet Europas kirkegård. Men hvad er det, der gør turen over Middelhavet til verdens dødeligste migrationsrute, og hvorfor er det så let at vende blikket bort?
Tilrettelæggelse: Nickolaj Sander og Emma Juul.
Vært: Kirstine Dons Christensen.
Lyddesign: Jonas Johs Andersen.
Redaktør: Tine Møller Sørensen.
En storm i en Bud Light?
26:542023